Arabuluculuk Nedir? Arabuluculuk Dilekçesi Nasıl Yazılır?

Arabuluculuk Hangi Davalara Bakar?

Arabuluculuk Nedir Arabuluculuk Dilekçesi Nasıl Yazılmalı

Arabuluculuk nedir sorusu çok fazla karşımıza çıkıyor. Sizlere bu konu hakkında anlaşılabilir bilgiler vereceğiz. Günümüzde birçok dava şeklinde karşımıza çıkmaktadır. Dolayısıyla her alanda da farklı başvurular gerekecektir.

Arabuluculuk Nedir?

Gelişmiş ülkelerde çok yaygın bir şekilde görülen, hukuk sisteminin bir parçası olarak kabul edilen ”alternatif uyuşmazlık çözümü” yöntemidir. Davalı ve davacı olarak her iki tarafın arasındaki uyuşmazlığın çözülmesi için üçüncü şahıs yani arabuluculuk avukatı ile konunun mahkemeye gitmeden ortak noktada anlaşılmaya varılmasıdır. Her iki taraf karşılıklı olarak anlaşma sağladığında herhangi bir mahkeme açılmadan dosya kapanır.

Arabuluculuk Nedir

Arabuluculuk Türleri Nedir?

Arabuluculuk, kendi içerisinde iki ana bölüme ayrılmaktadır. Zorunlu arabuluculuk ve İhtiyari arabuluculuk ‘tur.

• Zorunlu Arabuluculuk Nedir? : Tarafların uyuşmazlıkları mahkemeye sunulmadan önce arabulucuya gitme mecburiyeti vardır. Eğer arabulucuya gidilmeden bir dava açılmışsa reddedilir ve öncelikle arabulucuya yönlendirilir. Ticari davalar ve iş davalarına konu olan bazı talepler (kıdem tazminatı, ihbar tazminatı, fazla mesai ücreti, maaşlar vb.) zorunlu arabuluculuk kapsamına alınmıştır.
  • İhtiyari Arabuluculuk Nedir? : Davalı ve davacının arabulucuya gitme zorunluluğu yokken durumun çözülmesi için arabulucuya başvurmayı tercih etmesine İhtiyari Arabuluculuk denir.

Arabuluculuk Hangi Davalara Bakar?

Hukuk sistemi birçok noktada tarafların uyuşmazlığı için arabuluculuk hizmeti alınmasını ister. Ticari davalar, iş davaları bu kapsamdadır. Fakat, bütün kredi sözleşmeleri, alım satım sözleşmeleri, tüketici uyuşmazlıkları, eser sözleşmeleri, kira uyuşmazlıkları, işçi alacakları, deniz ticareti ve sigorta uyuşmazlıkları, marka-patent uyuşmazlıkları, boşanmadan sonraki mal paylaşım uyuşmazlıkları, taksirle yaralama, silahsız kasten yaralama, hakaret, tehdit, konut dokunulmazlığının ihlali ticari sırrın açıklanması gibi şikayete bağlı suçların işlenmesi nedeniyle istenecek tazminatlarda arabulucuya gidilebilir.

Arabuluculuk Dilekçesi Nasıl Yazılır?

Yaşadığınız uyumsuzluk sürecine özel olarak arabuluculuk dilekçe örneği hazırlanmalıdır. Sürecinizin çözüme ve uzlaşmaya varılması için bu önemlidir. Kuşadası arabuluculuk avukatı olarak sizlerin sürecini en iyi şekilde yönetmek için danışmanlık hizmeti vermekteyiz.

Kuşadası Arabuluculuk Avukatı

Arabuluculuk hukuku her iki tarafın ortak noktada buluşması ve dava sürecinden muaf kalması için önemli bir hizmettir. Aylarca, hatta yıllarca çözüme ulaşmayacak noktalarda her iki tarafında faydasına olacak uzlaşma sağlanmalıdır. Kuşadası arabulucu avukat bürosu olarak bu bağlamda bizlere ulaşabilirsiniz.

5/5 - (36 Kişi Oyladı)
Önceki İçerikAnlaşmalı Boşanma Dilekçesi Örneği